Zwanger,.. en nu?

Hoera ! We zijn zwanger ! Een paar weken geleden dachten Thomas en ik:

‘laten we, in plaats van op goed geluk, eens een ovulatietest proberen & dan goed ons best doen in mijn vruchtbare periode’.

Goed 2 weken later, op maandag 6 april, verwachte ik opnieuw mijn maandstonden – want allez zeg nu zelf bij wie lukt het vanaf de eerste keer? – maar ze bleven uit.. Ik voelde een lichte kriebel in mijn buik van lichte vreugde, niet wetende dat het misschien wel een sprongetje celdeling was dat ik voelde. Ik had nog een zwangerschapstest verstopt liggen in de kast en die probeerde ik al ’s ochtends uit maar er was geen duidelijk streepje te zien, eerder een wazig kleurverschil. Geen zwangerschap dus.. Hoewel ik er nog niet zeker van was want ik had misschien te vroeg getest.

Mijn maandstonden bleven uit tot woensdag, ik kocht een nieuwe zwangerschapstest. Vol spanning wachtte ik verder tot vandaag (9/04/2015) om deze ochtend een nieuwe test te doen.

De testaanwijzing: Even een potje volplassen, 4 druppels op het testplaatje druppelen met een pippet – simpel – en dan 5 minuten wachten.

Vijf Lange Minuten. Niet simpel.

Na 3 minuten in het toilet staan kijken op het testplaatje kon ik mijn eigen ogen niet geloven – is dat een streepje? IS DAT EEN STREEPJE? Ik liep vlug (en een beetje hyper) naar de keuken waar Thomas nog een beetje slapend een sapje aan het persen was – IS DAT EEN STREEPJE?! Hij keek even vragend naar mij ‘Ah je bent aan het testen? Toon eens..’ Ook Thomas kon het eerst niet geloven waarna hij me toch bevestigde

Hoe lang ben je al aan het wachten?
‘3min.30seconden’
‘ja ik denk het wel, da’s een streepje…’

We lachten, in stilte, ik begon een potje te huilen en nam Thomas vast. We zijn zwanger!

En nu?

Gelukkig is het voor mij een vrije dag op donderdag & Thomas bleef ook thuis om te werken. Ze voorspelden die dag ook prachtig weer – heerlijk.


Plaats een reactie