En hop!

Bewegen!

Zoals vele wel weten ben ik vorig jaar beginnen lopen maar geblesseerd geraakt. En daarna nog eens ziek geworden voor een paar maand, niet meer gelopen,.. afin. Je begrijpt, er werd niet veel volgehouden wat betreft de start to run trainingen.

Gisteren sprak ik nog eens met Thomas over het feit dat ik het wel echt nog graag wou om wat fitter te zijn en het dan ook zo te houden. De vorige keren dat ik met de looptraining begon vond ik dat wel écht leuk (fitness ook geprobeerd – niéts voor mij!)! We beginnen nu dus, ja – opnieuw, met de looptraining! Deze ochtend zou ik de eerste terug doen – fistbump!

Zo geschiede; deze ochtend nam ik mijn loopkleren en -schoenen, man, kind in buggy & begonnen we er aan. Ze gingen gewoon mee en vonden het ook plezant (denk ik ^^).
De eerste sessie zit er op & het viel best wel goed mee!

Voeding

Zoals menig persoon wel weet is niet enkel beweging nodig om wat fitter te worden. Ook voedingsgewijs moet een en ander aangepakt worden, denk ik, hoewel we wel dagelijks vers koken en ook opletten dat we geen al te grote porties nemen. Ik heb ook beslist dat we geen snoepen/chocolade meer in huis halen (oh boy..😔). Frisdrank doen we enkel op verplaatsing dus dat is op zich geen probleem.

Ik kreeg onlangs een boek cadeau: ‘de gezonde goesting’. Ik ben niet zo iemand die volledig uit een bepaald boek zal beginnen koken ‘omdat het gezond is’, neen. En ook; ain’t nobody got time for that! De vrouw die het boek schreef heeft me ooit eens mateloos geïrriteerd op televisie door te zeggen dat je ‘de acaibowl best maakt om na de ochtend yogasessie te bekomen’. Zoals ik zei: geen tijd voor! (toch niet als ik ’s ochtends al zo vroeg op moet staan om 2uur later op mijn werk te kunnen zijn).
Maar (!) het heeft wel enkele leuke ideetjes waar we misschien wat uit kunnen halen om bijvoorbeeld ipv. de boterham eens te kiezen voor een ander type ontbijt.

Dat gezegd zijnde ga ik dus op zoek naar manieren om zowel gezin/beweging/gezonde voeding te integreren in ons leven en fitter voor de dag te komen, ook na de -nog steeds- vermoeiende nachten. Ik heb er zelfs een nieuwe categorie voor aangemaakt op de blog, zo wordt het echt belangrijk om vol te houden en kunnen jullie het project een beetje volgen.

Wat wel helpt, we hebben een moestuin en als we onze portie groenten al zelf kweken, wat is er dan zaliger dan dat om die groenten dan nog eens op te smikkelen en te weten dat je zo gezond bezig bent? 🙂 Ik ben al benieuwd naar onze snoeppaprikaatjes en -tomaten! De komkommers en sla zijn ook al geoogst. Njam!

Wie tips heeft of zelf ook aan een eigen #projectfit bezig is; laat maar horen!

En start!


Plaats een reactie